Tuesday, January 5, 2010

Dugaan kecil dari ALLAH s.w.t

Hari Ahad yang baru ni, anak sulung keciritan, malam tadi anak pompuan lak mengadu sakit perut n muntah (baru 5 tahun tau). Bawa ke ofis, tak lama lak aku mula sakit perut, badan rasa sakit-2 n sakit kepala. Minta balik awal. Terus g klinik. Doktor bagi ubat demam, tahan sakit untuk aku. Fathieha pulak Puan Dr beri serbuk garam galian. Depa lebih suka 100plus.
Suami ambil anak-2 dari sekolah, balik ni dia pulak demam, sakit-2 badan. Petang ni, anak ke2 aku mengadu sakit perut.
Tak tahulah virus apa yang dah serang kami sekeluarga. Doaku semoga kami terkena virus-2 ringan aje. Risau macam-2 penyakit sekarang ni.
Nak citer sikit, tadi member lama datang, dia citer, dia dah bapa tunggal. Sedih aku dengar, rupanya dah 7 bulan isterinya meninggal sebab barah rahim. Awal-2 dia kata kelam kabut hidupnyer. Yelah biasa semua koje rumah isteri buat, balik makanan dah siap..sekarang kalau nak makan sedap kena g umah mak sendiri, nasib baik masih di Shah Alam. Cuma seksyen berbeza. Hampir menitis air mata aku dengar citer dia tadi...Yelah macamana kalau nasib yang sama menimpa kita...Aku pesan dengan dia tabahkan diri, kuatkan semangat...

No comments:

Post a Comment