Sunday, January 10, 2010

Nostalgia..serimuka








Serimuka dari dulu sampai sekarang memang FAIL. Malam yang aku dah siapkan inti karipap tu, aku teringatlah nak buat untuk minum petang hari Sabtu. Sambil tu aku survey Myresepi. Resepi dah diupgrade, ada yang letak minyak n tepung jagung. Tapi pujian untuk mereka semua. Akulak nak makan yang ORI.
Dulu masa meniaga mak jual serimuka pandan, sekarang ni pulak MIL aku buat yang macam ni. Aku memang suker. MIL aku siap pesan kalau aku nak balik kampungnya beritahu awal nanti dia buatkan. MIL aku hantar kekedai kuih serimuka ni. Memang rasa mabeles.

Petang semalam aku buat resepi campak-2 tak pakai sukatan dan inilah hasilnya (tanya emak aku). Suami komen pulut tak berapa padat n kureng manis..aku langsung tak letak gula, mak memang pesan.
Resepi aku dari mak aku, tepung gandum, santan, garam secukup rasa n aku lak cuma letak gula merah hitam yang aku rasa cukup manis n baik untuk kesihatan..he he he. Apa-2 pun kena cuba lagi unuk improve skill ni, aku target nak buat semua kuih muih yang mak meniaga masa zaman persekolahan aku dulu. INSYAALLAH.

No comments:

Post a Comment