Friday, November 20, 2009

Kek Chiffon Pandan untuk Ayan

Kek chiffon pandan tanpa santan


Kek Chiffon Pandan bersantan

Atas permintaan rakan blogku Che Mid yang juga jiran setaman. Kata dia ini peberet Ayan, anak lelakinya.
Dia minta aku buatkan yang bersantan, aku buat n siap pada jam 6.30 petang...guna bekas berlekuk-2. Malangnya bila dah terbalikkan, keknya tak mahu tanggal..Aku buat manual, dah tanggal dari bekas, ada pulak kek yang melekat..aduilah.
Aku telefon Che Mid tanya kalau boleh lambat sikit sebab janji nak hantar lepas maghrib. Dia on. So aku memulakan semula projek kek chiffon pada jam 6.30 petang, kalini aku buatkan yang tak bersantan pulak. Ada gak sedikit yang aku terpotong semasa cubaan menanggalkan dari loyang sebab kek masih panas lagi.
Okeylah Che Mid, harap anda sekeluarga berpuashati...

4 comments:

  1. Adnaz, kek dah langsai dah... siap bagi kak ida sebelah rumah lagi...

    ReplyDelete
  2. Tq,Che Mid, bagus sama merasa. Nanti boleh ode lagi..cuba yang lain pulak.

    ReplyDelete
  3. kek chiffon pandan ni feberet hubby sy gak nie...
    lenkali blhla order ngn akak pulak kan...

    re: kak, mmg ramai ingtkn kami hidang ais kosong kak, dr masa kenduri kawen saya lagik kami pkai katerer nie...mmg dr dulu lah mesti org ingtkn ais kosong....hehe...saje wat surprise...thanks lagi skali kak dtg ke majlis kami...owh akak dok tmn dato' bandar gak ye...dekat jela, sy dok jln jabar tu je..perumahan selepas surau nurul jannah tu..

    ReplyDelete
  4. Salam buat Nurul,
    Tq juga buat Nurul sekeluarga n tq gak kerana ziarah blog akak ni. Ye bebila kalau diizinkan boleh ode dari akak..

    ReplyDelete